آغاز عملیات نصب سگمنت های بزرگراه طبقاتی صدر ؛ از 48 ساعت قبل
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

 

شهردار تهران با بیان اینکه کار احداث تونل نیایش زود تر از برنامه پیش می رود گفت : خدا را شکر با وجود همه مشکلات و تحریم ها ، با تلاش همکاران ال سی پروژه باز شد و کارهای فنی آن نیز به انجام رسید . انتقال جرثقیل های بزرگراه طبقاتی صدر به کشور نیز از یکی دیگر از مشکلات ما بود که بالاخره انجام و نصب شد . همکاران من نیز قول داده اند 2 ماه از تاخیر 4 ماهه بزرگراه طبقاتی صدر را ، در کار جبران کنند .

به گزارش خبرنگار "تهران سما" ، دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) و دیدار با تعدادی از شهروندان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص زمان افتتاح تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر اظهار داشت : تونل نیایش و بزرگراه صدر دو پروژه مجزا از هم هستند اما کاملا برای سرویس دهی به هم وابستگی دارند .  بر اساس زمان بندی تعریف شده 21 ، 22 بهمن ماه نیز زمان تمام پروژه صدر - نیایش است که انشاا... به طور حتم تونل نیایش ابتدای بهمن ماه به اتمام خواهد رسید.

وی افزود : تونل نیایش با تمام استانداردها و اقدامات مورد نیاز از جمله نور پردازی ، آتش نشانی، ایرکاندیشن ، برق اضطراری و.. در این زمان آماده خواهد شد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه پروژه صدر - نیایش انصافا یک پروژه بی همتاست گفت : همه عزیزان شهروندی که از این مسیر عبور می کنند می بینند که این پروژه در طراحی و اجرا هیچ سابقه ای در کشور نداشته است. حتی به عنوان پل تک پایه در دنیا معروف شده و در انجمن تونل و پل که چندی پیش در تایلند و با حضور متخصصان از سراسر دنیا برگزار شد ، یکی از پروژه هایی که آنجا معرفی و مورد بررسی قرار گرفت همین پل صدر بود .

قالیباف در ادامه با تاکید بر این که ما کارمان را طبق زمان بندی انجام دادیم تصریح کرد : جرثقیل هایی که در این بزرگراه نصب شده و شهروندان نیز آن ها را دیده اند ، جرثقیل های خاصی است که باید خارج از کشور و برای این پروژه طراحی و ساخته می شد اما مشکلات پیش آمده در حوزه تحریم ما را 120 روز در ساخت و انتقال جرثقیل ها به تهران و نصب آنها با تاخیر مواجه کرد.

شهردار تهران افزود : خدا را شکر با وجود همه این مشکلات و تحریم ها ، با تلاش همکاران ال سی این پروژه باز شد و کارهای فنی آن نیز به انجام رسید . انتقال جرثقیل ها به کشور نیز از یکی دیگر از مشکلات ما بود که بالاخره انجام و نصب شد . همکاران من نیز قول داده اند 2 ماه از این تاخیر 120 روزه یا به عبارتی 4 ماهه را ،  در کار جبران کنند .

وی خاظرنشان ساخت : همه تلاش ما بر این است که انتهای سال جاری یا ابتدای سال آینده در فروردین ماه ، بهره برداری کامل از این پروژه را انجام دهیم.

قالیباف همچنین با اشاره به آغاز عملیات نصب سگمنت های بزرگراه صدر از 48 ساعت قبل گفت : هر هفته ای که مردم از اتوبان صدر عبور کنند می بینند که قطعات با چه سرعتی به هم متصل شده و تا پایان سال جاری جمع خواهد شد.

شهردار تهران در پاسخ به این که آیا تا زمان افتتاح بزرگراه طبقاتی صدر ، تونل نیایش قابل استفاده خواهد بود یا خیر گفت : ما چنین توصیه ای نمی کنیم . کار ما در تونل به اتمام رسیده اما اگر ترافیک اضافی را از تونل نیایش به اتوبان صدر وارد کنیم آن هم بدون بهره برداری از پل صدر ، یعنی حجم زیادی از ترافیک را به اتوبان صدر وارد کرده ایم که اکنون نیز ظرفیت ندارد.

وی با بیان اینکه طبیعتا این اقدامی غیر عاقلانه است و به طور حتم مردم نیز از ما نمی پذیرند به طرح دردست بررسی در این خصوص اشاره کرد و گفت : این پیشنهاد مطرح شده که بصورت آزمایشی و موقت ، مسیر شرق به غرب تونل نیایش یعنی باند شمالی آن را باز کنیم تا بار شریانی بزرگراه مدرس را به تونل نیایش بدهیم .

قالیباف افزود : این طرح هم اکنون در دست بررسی است و اگر به نفع مردم باشد که به نظر می رسد اینگونه است ، حتما انشاا.. در دهه فجر آن را باز خواهیم کرد اگر نه ، در انتهای سال و یا همان فروردین همه پروژه را با هم افتتاح می کنیم .

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آلودگی شهر تهران و حل معضل ترافیک که بارها بر قابل حل بودن آن تاکید شده است اظهار داشت : من صریح بگویم ، وقتی کاری چند مسوول دارد یعنی بی صاحب است . دیگر حرف دیگری ندارم که بگویم.

وی همچنین با اشاره به حضور امروز خود در سامانه 1888 و ملاقات با تعدادی از شهروندان گفت : معتقدیم کار باید به صورت سیستمی دنبال شود . تماس هایی با این دو سامانه نیز برقرار می شود چه افرادی که می خواهند خدمات دریافت کنند و چه آن هایی که مشکلاتی دارند . در مجموع این کار به درستی در حال انجام است و بیش از 1000 نفر در این چرخه فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه مهم ترین موضوعات در شهرداری تهران در حوزه مسایل شهرسازری است اظهار کرد : با اجرای طرح جامع و تفصیلی عموم شهروندان مسایل حقوقی را پیگیری می کنند . در بخش های خدمات، سرویس دهی ، عمرانی ، اجتماعی و فرهنگی نیز هیچ مراجعی نداشتم و همه مراجعان در حوزه شهرسازی بودند که یا با قوانین آشنایی نداشتند یا مشکلاتی داشتند که برای حل آن ها تصمیم گیری شد.

قالیباف افزود : با برگزاری این جلسات اشکالات سیستمی خود را پیدا کرده و آنها را اصلاح میِ کنیم. مشکلات مردم نیز حل می شود .


نظرات شما عزیزان:

داریوش حاجی زاده
ساعت20:12---9 فروردين 1392
سلام . سال نو مبارک آقای دکتر قالیباف مرد عمل است

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب